QUÈ ENS HAN PROHIBIT AVUI...
tv3.cat
ARA MOBILITZEM-NOS EL 18-J
PER L'ENSENYAMENT PÚBLIC
I EN VALENCIÀ...
AVUI, DISSABTE 18 DE JUNY
a les 18 h. a la P. SANT AGUSTÍ (València)
ara.cat
Enllaços
www.vilaweb.cat
DESPRÉS DEL 16-A PER TV3...
Foto: Sergi Tomàs
Dissabte 18 hem de tornar a dir: Sí al Valencià. Escola Valenciana, en el marc de la Plataforma per l'Ensenyament Públic, convoca a la manifestació del proper dissabte a València. La manifestació se centra en la reivindicació del model educatiu en valencià i en la protesta per les retallades a sistema públic.
MANIFEST:
Benvolgudes companyes, benvolguts companys:
La Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic convoca una MANIFESTACIÓ per un ensenyament públic de qualitat, contra les retallades i en defensa de l'ensenyament en valencià.
Tots i totes som conscients de les últimes agressions a l'escola pública.
Totes i tots sabem que cal plantar cara a aquesta Conselleria entestada a devaluar l'educació valenciana.
Tots i totes rebutgem la cessió de sòl públic per a empreses privades.
Totes i tots volem que l'alumnat valencià estudie en unes condicions dignes, amb les instal·lacions adequades, amb el professorat necessari i sense increments de ràtios.
I a més, després de les últimes ocurrències de Font de Mora, amb l'anunci de l'inici del seu pla de fals plurilingüisme - un pla que suposa un atac al gran consens que suposà el disseny de les línies en valencià, que ens vol enganyar amb l'ensenyament en anglés però sense la formació necessària per al professorat i que suposarà una reducció en el nombre d'aules - la Plataforma en Defensa de l'Ensenyament Públic ha decidit convocar una manifestació el dissabte 18 de juny.
Sabem que les retallades en professorat afectaran directament la qualitat de l'ensenyament, ja que tenim constància que es fusionaran grups de valencià amb grups de castellà, s'incrementaran les ràtios en totes les etapes, continuaran desapareixent els professors de compensatòria i els de suport, tot açò unit a la falta de places escolars en molts centres, cosa que obligarà, una vegada més, a crear unitats en espais comuns o a instal·lar algun barracó al pati (si és que encara hi cap) i crearà greus problemes organitzatius en els centres.Per tots aquestos motius i perquè no renunciem a la consecució d'una escola pública, valenciana i de qualitat.
Per un ensenyament públic de qualitat.No a les retallades, sí al valencià!
US ESPEREM el DISSABTE 18 DE JUNY
a les 18 h. a la P. SANT AGUSTÍ (València)
intersindical.org
VICENT PITARCH
“És una trampa ignominiosa”
Entrevista de Núria Cadenes a El Temps 1409
ALFONS ESTEVE
Monolingüisme per decret
Opinió d'Alfons Esteve a El Temps 1409
VICENT BROTONS
Un decret ben poc plurilingüe i etnocida
Opinió de Vicent Brotons a El Temps 1409
La immersió en valencià millora els resultats de l'anglès
La conselleria d'Educació ho reconeix en un informe propi
Escola Valenciana demana Camps per carta la retirada del projecte de decret sobre plurilingüisme
Escola Valenciana ha enviat una carta al president de la Generalitat, Francisco Camps, en què li exposa “les línies claus d'oposició al projecte” pel que es pretenen eliminar les línies en valencià. L'entitat ha divulgat igualment un informe elaborat per la conselleria d'Educació que conclou que els alumnes que estudien en immersió lingüística en valencià i introdueixen l'anglés des dels 3 anys són els que obtenen millors resultats.
L'estudi, elaborat per l'Institut València de l'Avaluació i Qualitat Educativa i basat en els programes plurilingües posats en funcionament des de 1998, analitza en 13 centres les diferències entre dos models: el Programa d'Immersió Lingüística Enriquit (PILE) i el Programa d'Incorporació Progressiva Enriquit (PIPE), actualment en aplicació en una quarta part dels centres d'educació infantil (434 centres). El PILE aposta des dels tres anys pel valencià com a llengua vehicular i la introducció de l'anglés, ajornant la incidència del castellà al cicle de primària.
“L'avaluació, basada en la competència dels alumnes en comprensió oral, expressió oral, coneixements culturals, lectura i escriptura, és aclaparadora: els alumnes que comencen a estudiar vehicularment en la llengua minoritària, en aquest cas el valencià, obtenen millors resultats”, assenyalen des d'Escola.
Per una altra banda, en la carta enviada a Camps, l'entitat assenyala: “Divergim substanciament en el procés, nosaltres volem un equilibri de les llengües en el resultat final, en l'aprenentatge, el decret pretén un tractament equilibrat de les llengües en l'horari d'ensenyament”.
VOLEM TV3
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada